جمعیت نیکخواهان سلامت روان شیراز

ngo پیشگیری و حمایت از بیماری اعصاب و روان

جمعیت نیکخواهان سلامت روان شیراز

ngo پیشگیری و حمایت از بیماری اعصاب و روان

جمعیت نیکخواهان سلامت روان شیراز

جمعیت نیک خواهان سلامت روان شیراز
یک سازمان غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی است.
سازمان مردم نهاد، سمن (ngo)
به شماره ثبت 3671
در شیراز
زیر نظر : سازمان علوم پزشکی و بهزیستی
با هدف: پیشگیری و حمایت از بیماری اعصاب و روان
ما تنها مشکل بودجه داریم، اگر بود، فرهنگ و اقتصاد ایران را درست میکردیم.
شماره حساب: 703084532 بانک تجارت به نام جمعیت نیک خواهان سلامت روان شیراز.
شماره کارت: 5859831011413142 علیرضا هندیجانی

هدف انجمن نیکخواهان سلامت روان شیراز :

ایجاد حس خودباوری و بازخورد عملی آن در جامعه

مجنون
خروج نیازمند از تفکرات منفی
آموزش در راستای استعدادها و توانایی های نیازمند
نشر آثار و اطلاع رسانی و گسترش فعالیت و شکل گیری آثار و دست اوردهای جدید

سنین جوانی، زمانی حساس و مملو از فرصتها و تهدیدهای متنوع پیرامون یک جوان است. تحولات این سنین بسیار عمیق و اساسی است و زمینه‌های جسمی، روانی و عاطفی و اجتماعی را در برمی‌گیرد. بنابر این توجه ویژه به دوران بلوغ و تحولات شگرف زیستی، معنوی و اجتماعی آن در جهت ارتقای سلامت جوانان به سمت سلامت دین مداری، دانش بنیان، خود جوش و خانواده‌گرا ضروری به نظر می‌رسد. از طرفی جوانان ، تحت تأثیر شدید محیط اجتماعی از جمله قوانین و مقررات، باورها و هنجارهای اجتماعی (شامل اعتقادات مذهبی و فرهنگی) و ارتباط با خانواده، دوستان و سایر بزرگسالان می‌باشند.

برای رشد و تعالی نسل جوان باید ابعاد معنوی، جسمانی، فکری، خلاقیت، عاطفی و اجتماعی را هدف قرارداد تا با مواجهه با اصلی ترین مشکلات جوانان از قبیل عزت و اعتماد به نفس اندک، کمبود انضباط فردی و نیز نیازهای عاطفی از قبیل نیاز به دوست داشتن، دگرخواهی، انسان دوستی، نیکخواهی، مورد توجه قرار گرفتن و امنیت آنها را برای حضوری فعال و مؤثر در عرصه‌های اجتماع آماده ساخت.

لذا ضروری است به حساسیت و اهمیت این تحولات و اینکه با مداخله  و برنامه ریزی صحیح چگونه می توان باعث غلبه ی فرصتها بر تهدیدها در رفتار و عملکرد افراد بروز و ظهور یابد. این امر مقدور نیست مگر با طراحی  برنامه های جذاب و آموزشهای غیر مستقیم و به کارگیری توانایی های فردی آنها مطابق با سن گروه مخاطب که نیازهای روانی و اجتماعی آنها را پاسخ دهند. این تعلیمات نیز باید توسط افراد علاقه مند، مجرب و کارآزموده ارائه شود تا از همکاری و استقبال جوانان برخوردار باشد.

جمعیت نیکخواهان سلامت روان شیراز می‌بایست راههای جذب متعدد و متنوع داشته باشد تا بتواند بدون محدودیت جنسیتی، مذهبی، نژادی، تحصیلی، جذب و سازماندهی نموده و با پیش بینی یک پروژه مشخص و معین به همراه یاری رساندن به قشر آسیب پذیر جامعه منجر به ایجاد تغییرات نگرش اساسی و مثبت در فکر و اعتقاد و سپس تغییر رفتار در جامعه گردد به طوری که به عنوان الگو و نمونه به دنیا معرفی گشته و سرمشق تمامی جوانان دنیا در ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی ،اخلاقی و اعتقادی گردد. این برنامه‌ریزی‌ها باید با پیش بینی یک سیر صعودی بتواند هر سال درصدی از جوانان و جوان دلان را تحت پوشش برنامه‌ها قرار دهد.